Praha, Rožnov pod Radhoštěm, Žilina +420 720 994 658
Pro Drony CZ Pro Drony SK

5 kroků jak legálně létat s dronem a získat potřebné povolení

Jak se v 5 krocích stát legálním pilotem dronu a zároveň získat povolení k vykonávání leteckých prací UAS?

Přinášíme 5 kroků, ve kterých podrobně popíšeme jak se úspěšně dobrat k povolení k létání a zároveň povolení k vykonávání LP, tedy leteckých prací.

Informace v tomto článku jsou platné do července 2020, pokud Vás zajímá nová legislativa, přečtěte si tento náš článek.

1) žádost o povolení a hlavně přílohy…

žádost o vykonávání leteckých prací LP dron uav uas povolení k létání

Vezmeme to od lesa, v první řadě a zároveň to nejdéle trvá, je potřeba si obstarat přílohy, jejichž seznam je následující:

  • Provozní příručka (speciální dokument o cca 70 stranách, poměrně náročný na zorientování je dostupný k zakoupení na tomto odkazu)
  • Dokument dokazující vlastnictví dronu (faktura, předávací protokol…)
  • Fotky UAS
  • Ověřený výpis z OR
  • Podnikatelský plán
  • Prohlášení o bezdlužnosti a bezúhonnosti finanční způsobilosti
  • Letadlový park
  • Přehled posádek letadel a ostatního leteckého personálu
  • Ověřený rejstřík trestů
  • Deník letadla
  • Deník pilota
  • Záznamy údržby dronu
  • Pojistný certifikát

 

Poslední zmiňovaný je Pojistný certifikát, který pojišťovna vydává na základě jednacího čísla vydaného ÚCL a nebo poznávací značkou vydanou stejnou autoritou, nojo, jenže jak získat pojistný certifikát, když ještě nezačalo správní řízení? dozvíte se v bodě 3

Žádost se skládá ze dvou-žádost o povolení k létání a žádost o povolení k vykonávání leteckých prací.

2) Provozní příručka

provozní příručka k LP letecké práce uav uas dron

Je nejsložitějším dokumentem z celého procesu, v případě, že si ji přejete koupit vypracovanou a chcete mít jistotu, že tento dokument v pořádku projde na poprvé a zbytečně o měsíce nezdrží celý proces, pak je možnost si provozní příručku zakoupit na tomto odkazu.

3) pozastavení správního řízení…. Proč?

Standardní postup je takový, že se žádost společně s přílohami bez pojistného certifikátu pošle na ÚCL, začne správní řízení, je vydáno povolení k létání s omezením pilot žák a zároveň je vydáno číslo jednací + volací znak dronu začínající OK-…, správní řízení se pozastaví z důvodu absence pojistného certifikátu, který je potřeba na základě poskytnutých údajů dodat. Pojišťovna Vám na základě informací-buď volací znak, nebo číslo jednací vystaví pojistný certifikát, který pošlete na úřad stejně jako předešlou žádost resp. přílohy.

4) teoretické zkoušky

Jejich základem je doplněk x leteckého zákonu L2 jde v podstatě o test, skládající se z 30 otázek, který je velmi podobný tomu v autoškole, jeho hlavní základ je výše zmíněný doplněk x, ale jsou zde i otázky provozní.

5) praktické zkoušky

Jedná se o 5 leteckých prvků, kterým předchází předletová kontrola, která začíná z pravého dolního rohu a pokračuje v protisměru hodinových ručiček, zahrnuje kontrolu chodů motorů a přichycení vrtulí, kontroly uchycení baterie a zároveň kontrola uchycení a jemnosti chodu gimbalu. Samotné letové prvky jsou pak následující:

  • Vzlet do výšky očí, vis, přistání
  • Vzlet, odlet do vzdálenosti 6 kroků, čtvrtkruh doprava o 90°, půlkruh doleva o 180° a zpět čtvrtkruh o 90° doprava na výchozí pozici, přistání
  • Let ve tvaru obdélníku s první zatáčkou doleva stoupající, následováno zatáčkou doleva, delší rovinkou, opět následováno zatáčkou doleva, kratší rovinka následovaná klesavou levou zatáčkou
  • motýlek

Přijde Vám tento proces příliš složitý? Využijte jednoho z našich certifikačních školení  a o všechnu dokumentaci se postaráme my a zároveň Vás připravíme k praktickým i teoretickým zkouškám před ÚCL.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kontaktujte nás na čísle +420 720 994 658 nebo nám napište zprávu.